نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به هتل قصر طلایی
درست است که شهر مشهد را یک شهر زیارتی می‌دانند. زیرا وجود بارگاه طلایی و منور امام رضا(ع) آنقدر عزیز و بزرگ است که دیگر ویژگی‌های مشهد در برابر آن دیده نمی‌شوند. اما محض اطلاع باید بدانید که مشهد مقدس یک کلان شهر همه چیز تمام است. این بدان معناست که در پایتخت معنوی ایران […]

درست است که شهر مشهد را یک شهر زیارتی می‌دانند. زیرا وجود بارگاه طلایی و منور امام رضا(ع) آنقدر عزیز و بزرگ است که دیگر ویژگی‌های مشهد در برابر آن دیده نمی‌شوند. اما محض اطلاع باید بدانید که مشهد مقدس یک کلان شهر همه چیز تمام است. این بدان معناست که در پایتخت معنوی ایران علاوه بر بارگاه امام هشتم شاهد جاذبه‌های دیدنی طبیعی و تاریخی بسیاری نیز هستیم. مسافران و زائران با انتخاب مقصد مشهد مقدس می‌توانند سفری زیارتی و سیاحتی را در کنار هم تجربه کنند. همانطور که می‌دانید یکی از محبوب‌ترین و پر متقاضی‌ترین هتل‌های ۵ ستاره مشهد، هتل قصر طلایی است. در این مطلب جاذبه‌های گردشگری مشهد نزدیک به این هتل لوکس را معرفی خواهیم کرد.

پس اگر قصد رزرو هتل قصر طلایی مشهد را دارید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

فهرست مطالب

جاذبه‌های گردشگری مشهد نزدیک هتل قصر طلایی

هتل قصر طلایی از خوش موقعیت‌ترین هتل‌های ۵ ستاره مشهد است. این هتل تاپ که در سال ۱۳۹۸ افتتاح شده است هر ساله پذیرای مسافران داخلی و خارجی بسیاری می‌باشد. رزرو هتل طلایی مزیت‌های فراوانی دارد که تنها یکی از آن‌ها نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری مشهد است. در اطراف این هتل امکان تاریخی بسیاری وجود دارد که با کمترین هزینه می‌توانند از آن دیدن کنند.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به هتل قصر طلایی

جاذبه‌های گردشگری مشهد نزدیک به هتل قصر طلایی عبارتند از:

  • حرم مطهر امام رضا(ع)
  • حمام مهدی قلی بیک
  • خانه تاریخی داروغه
  • آرامگاه پیر پالاندوز
  • خانه تاریخی توکلی
  • کلیسای مسروپ
  • مسجد ۷۲ تن
  • گنبد خشتی
  • بازار رضا
  • باغ نادری

حرم مطهر امام رضا(ع) و جاذبه‌های واقع در آن

مهم‌ترین جاذبه‌ گردشگری و توریستی مشهد، حرم امام مهربانی است. با رزرو هتل قصر طلایی با وسیله نقلیه تنها ۴ دقیقه با حرم مطهر فاصله خواهید داشت. خوب است بدانید فاصله هتل طلایی با حرم امام رضا(ع) با پای پیاده نیز تنها ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. اما از مزایای رزرو این هتل تاپ لازم است به ترانسفر رایگان تا حرم نیز اشاره کرد. در حرم مطهر امام هشتم شیعیان علاوه بر زیارتگاه جاهای دیدنی دیگری نیز وجود دارد. مسجد گوهرشاد مشهد، مقبره شیخ بهایی بزرگ، موزه آستان قدس رضوی، مدرسه پریزاد و مهمانسرای حضرت همگی در حرم واقع شده‌اند.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به هتل قصر طلایی

حمام مهدی قلی بیک مشهد

این حمام تاریخی در نزدیکی حرم و هتل قصر طلایی قرار گرفته است. امروزه این بنای بسیار زیبا به موزه مردم شناسی تغییر کاربری داده است. قدمت حمام مهدی قلی بیک به دوران صفویه نیز می‌رسد. این حمام از آهک، ساروج، کاشی و شیشه رنگی ساخته شده است. تمامی سقف و دیوارهای بنا نقاشی شده می‌باشد.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به هتل قصر طلایی

خانه تاریخی داروغه مشهد

خانه داروغه به سبب زیبایی و معماری خاصی که دارد از جاذبه‌های گردشگری مشهد نیز شناخته می‌شود. جالب توجه است که خانه داروغه به دست معماری روسی ساخته شده است. ستون‌های بلند حیاط، حوض آبی وسط ملک، راه پله‌های دو طرفی منتهی به خانه همگی از ویژگی‌های این خانه هستند. خانه داروغه متعلق به آخرین داروغه‌ی شهر مشهد بوده است.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به هتل قصر طلایی

آرامگاه پیر پالاندوز مشهد

آرامگاه پیر پالاندوز به حرم مطهر بسیار نزدیک است و در خیابان طبرسی واقع شده است. این آرامگاه پیازی شکل متعلق به عارفی پالاندوز به نام شیخ محمد عارف بوده است. کاشی کاری‌های رنگی این مقبره زیبا و خاطرات این عارف مردمی و مهربان سبب ساخت این بنا و محبوبیت او شده است.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به هتل قصر طلایی

خانه تاریخی توکلی مشهد

خانه توکلی نیز یک خانه زیبا با معماری منحصربه‌فرد است. این خانه بسیار زیبا دارای گچ‌بری و کاشی کاری‌های به سبک دوران قاجار می‌باشد. این خانه در گذشته‌های دور متعلق به آقای کشمشیان بوده است که پس از آن به آقای توکلی رسیده است. در حال حاضر این بنا پایگاه میراث فرهنگی می‌باشد.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به هتل قصر طلایی

کلیسای مسروپ مشهد

کلیسای مسروپ از جاذبه‌های گردشگری مشهد است که به هتل قصر طلایی بسیار نزدیک است. این کلیسا که متعلق به ارامنه و مسیحیان است در سال ۱۹۴۱ میلادی ساخته شده است. کاشی کاری سفید و سبز و فرم ذوزنقه‌ای کلیسای مریم مردم را به سمت خود جذب می‌کند.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به هتل قصر طلایی

مسجد ۷۲ تن مشهد

این مسجد به مسجد شاه نیز شناخته می‌شود و از سده ۹ هجری قمری به یادگار مانده است. این مسجد در ابتدا متعلق به امیر غیاث بوده و سپس در دهه‌های بعد به مسجد تبدیل شده است. این مسجد قدیمی با قدمت بسیار از دیدنی‌های تاریخی و مذهبی مشهد تلقی می‌شود.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به هتل قصر طلایی

مسجد خشتی مشهد

مسجد خشتی با مسجد امامزاده سید محمد نیز از امکان دیدنی و زیارتی نزدیک به حرم است. این مسجد تماما از خشت ساخته شده و جزء آثار ملی ایران است. خوب است بدانید این امامزاده از نوادگان موسی بین جعفر(ع) می‌باشد.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به هتل قصر طلایی

بازار رضا مشهد

و اما مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بازار مشهد که از سری جاذبه‌های گردشگری مشهد می‌باشد، بازار رضاست. این بازار با معماری و سبک قدیمی خود حال و هوای مشهد قدیم را به مسافران منتقل می‌کند. بازار رضا تنها ۴ دقیقه با ماشین تا هتل قصر طلایی مشهد فاصله دارد. مسافرانی که در این هتل اقامت دارند برای خرید سوغاتی می‌توانند به این بازار مراجعه کنند.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به هتل قصر طلایی

باغ نادری مشهد

باغ نادری که متعلق به نادرشاه افشار است در نزدیکی حرم و البته هتل قصر طلایی مشهد است. نادرشاه افشار از نام آورترین شاه‌های ایرانی بوده است. در باغ نادری آرامگاه این مرد نامی و موزه قرار گرفته است. باغ نادری و موزه بزرگ آن در سال ۱۳۴۲ توسط آقای سیحون اجرا شده است.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به هتل قصر طلایی

کلام آخر

همانطور که مشاهده می‌کنید با رزرو هتل قصر طلایی مشهد به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مشهد نیز دسترسی خوبی خواهید داشت. هتل طلایی مشهد علاوه بر نزدیکی به جاهای دیدنی به خیابان‌های اصلی شهر، بازارهای بزرگ مشهد بسیار نزدیک است. یکی دیگر از مزایای رزرو هتل قصر طلایی خطوط ارتباطی و وسایل نقلیه عمومی است که حمل و نقل را برای مسافران آسان کرده است.

کلمات مرتبط: جاذبه‌های گردشگری مشهد، وبسایت هتل قصر طلایی مشهد، رزرو هتل قصر طلایی مشهد، جاهای دیدنی مشهد، جاذبه‌های گردشگری نزدیک حرم مشهد

منابع:

https://b2n.ir/u22250

https://1go.ir/BdWKf