پارک‌های اطراف حرم مشهد
یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و تفریحی در شهرهای بزرگ و کوچک، فضاهای سبز است. فضای سبز یا پارک‌ها در مشهد مقدس که شهری توریستی و زیارتی است از اهمیت بیشتری برخوردار است. شهردار فعال مشهد نیز با توجه به این موضوع دست به احداث پارک‌های متعدد در مشهد زده است. مجله خ در بری […]

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و تفریحی در شهرهای بزرگ و کوچک، فضاهای سبز است. فضای سبز یا پارک‌ها در مشهد مقدس که شهری توریستی و زیارتی است از اهمیت بیشتری برخوردار است. شهردار فعال مشهد نیز با توجه به این موضوع دست به احداث پارک‌های متعدد در مشهد زده است. مجله خ در بری و گردشگری هتل قصر طلایی مشهد در این مطلب به معرفی پارک‌های اطراف حرم خواهد پرداخت. چرا که اکثر مسافران و زائران مشهد مقدس خواهان رزرو هتل نزدیک حرم هستند. اگر قصد سفر به شهر امام مهربانی‌ها را دارید خوب است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

اهمیت شناخت پارک‌‌ها برای مسافران

ماهیت پارک‌ها داشتن یک فضای تفریحی و سرگرمی برای انسان است. در این میان مسافران که به قصد تفریح به شهری سفر می‌کنند، لازم است از پارک‌های اطراف هتل خود نیز اطلاع کسب کنند. به خصوص خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند می‌توانند با مراجعه به پارک‌ها ساعات خوشی را برای کودکان خود رقم بزنند. پارک‌ها محل مناسبی برای گذران ساعت استراحت و لذت از طبیعت به صورت خانوادگی هستند. در کلان‌ شهرها نیز ضرورت استفاده از پارک‌ها به دلیل هوای آلوده‌تر بیشتر حس می‌شود. شهردار مشهد با دقت بر این موضوع که اکثر مسافران مشهد قصد اقامت در هتل‌های نزدیک حرم را دارند، پارک‌های زیبا و بزرگی را در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) احداث کرده است.

پارک‌های اطراف حرم

پارک‌های اطراف حرم مشهد

شهر مشهد به نسبت دیگر شهرهای ایران به زیباسازی شهر بیشتر اهمیت توجه دارد. چرا که این شهر مقدس هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسافر از سراسر جهان است. در این قسمت لیست پارک‌های اطراف حرم را برای اطلاع بیشتر شما می‌آوریم.

پارک‌های اطراف حرم مطهر مشهد عبارتند از:

  • پارک میرزا کوچک خان
  • پارک بابا قدرت
  • پارک گیاه شناسی
  • پارک ارم مشهد
  • پارک وحدت

معرفی پارک میرزا کوچک خان مشهد

پارک میرزا کوچک خان در واقع یک بوستان بسیار بزرگ حدود ۳۲ هکتار است. این پارک جنگلی زیبا و جذاب پشت بازار رضا واقع شده است. این بوستان به دلیل نزدیکی به حرم مطهر از شناخته شده‌ترین پارک‌های مشهد می‌باشد. درخت‌های سر به فلک کشیده، استخر بزرگ، گل کاری‌های چشم نواز و صندلی جهت استراحت همگی آسایش مسافران را فراهم می‌کند. زمین بازی کودک و زمین فوتبال و همچنین سرویس بهداشتی و بوفه از دیگر امکانات این پارک‌ هستند.

پارک‌های اطراف حرم

آدرس: مشهد- میدان هفده شهریور- خیابان دانش- بین دانش ۱۲ و ۱۴

معرفی پارک بابا قدرت مشهد

این پارک که یکی از پارک‌های اطراف حرم است علاوه بر آن که از نظر فضای سبز قابل اهمیت است، ازنظر تاریخی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. قدمت بوستان بابا قدرت به ۲۰۰ سال پیش می‌رسد. پارک کنونی که در گذشته کاروان سرا بوده است و ۲۰ هکتار مساحت دارد. کمپ زائران بابا قدرت در سال ۱۲۹۳ تغییر کاربری داد و امروزه به بوستان تبدیل شده است. این پارک سه ویژگی شاخص دارد که مسافران را به خود جلب می‌کند. بوستان ریحانه پارکی مخصوص بانوان است و فاصله‌ آن تا حرم ۶ کیلومتر است. رستوران معروف بابا قدرت نیز در همین پارک قرار دارد.

پارک‌های اطراف حرم

آدرس: مشهد- بزرگراه شهید سلیمانی- بوستان ریحانه

معرفی پارک گیاه شناسی مشهد

اگر به دنبال یک پارک منحصربه‌فرد هستید، پیشنهاد ما پارک گیاه شناسی است. این پارک با انواع و اقسام گیاهان و گل‌ها آراسته شده است. پارک گیاه شناسی یک کلکسیون بسیار غنی از گل و گیاه تلقی می‌شود. تمامی فضاسازی‌های این پارک از گل‌های نایاب و چشم نواز می‌باشد. این پارک برای قدم زدن، عکس گرفتن و ساختن یک روز خاطره انگیز عالی است. کافی شاپ خود پارک با دمنوش‌های گیاهی تازه پذیرای شما خواهد بود.

پارک‌های اطراف حرم

آدرس: مشهد- بلوار جمهوری- حد فاصل بلوار خوشه و میدان غدیر

معرفی پارک ارم مشهد

پارک ارم با ۱۷ هکتار مساحت یک پارک بزرگ خانوادگی است. این بوستان به دلیل امکانات رفاهی خوبی که دارد، فضایی عالی برای پیک نیک است. زیبایی این پارک بسیار زبان زد و امکانات آن بسیار می‌باشد. برخی از امکانات ویژه این پارک شامل زمین ویژه برای بانوان، پارک کودکان، زمین فوتبال، باشگاه ورزشی، اغذیه فروشی، پارکینگ و جایگاه کرایه دوچرخه است.

آدرس: مشهد- گلشهر- بلوار شهید آوینی

معرفی پارک وحدت مشهد

پارک وحدت با فاصله ۳ کیلومتر یکی از پارک‌های اطراف حرم است. این پارک از فول امکانات‌ترین پارک‌های مشهد است. وجود کتابخانه، آبنما و آبشار، زمین بازی، سینما، شهربازی کودک، زمین ورزشی، دریاچه مصنوعی، تئاتر و فرهنگسرا تنها بخشی از امکانات کاربردی و جذاب این بوستان است. پارک وحدت از فرهنگی‌ترین و متفاوت‌ترین پارک‌های نزدیک حرم تلقی می‌شود. این پارک برای گذراندن یک روز زیبا در کنار خانواده به شدت پیشنهاد شده است.

پارک‌های اطراف حرم

آدرس: مشهد- بلوار وحدت- ابتدای بلوار ولایت

کلام آخر

در این بخش به معرفی پارک‌های اطراف حرم پرداخته شد. قابل توجه است که هتل قصر طلایی مشهد در یکی از بهترین خیابان‌های مشهد واقع شده است. چرا که از طرفی به حرم مطهر امام رضا(ع) نزدیک است و از طرفی دیگر نیز به جاذبه‌های تفریحی نزدیک حرم از جمله پارک‌ها، موزه‌ها، بازارها و… دسترسی خوبی دارد. پس اگر به دنبال رزرو یک هتل با موقعیت عالی و خدمات خاص هستید، به رزرواسیون هتل قصر طلایی مراجعه کنید.

کلمات مرتبط: پارک حرم امام رضا، پارک مشهد، بوستان مشهد، پارک جنگلی مشهد، پارک مشهد نزدیک حرم، پارک‌های قاسم آباد مشهد

منابع:

https://b2n.ir/b97168

https://1go.ir/uGaoZ